ماینر

چه كابل برقی مناسب دستگاه‌هاي ماينر است؟

کابل برق مناسب دستگاه های ماینر

انواع كابل برق مناسب دستگاه‌هاي ماينر

کابل های برق در انواع مختلفی توسط شرکت های داخلی و خارجی تولید و روانه بازار می شوند. نوع های مختلف بر اساس یکسری فاکتورهای بسیار مهم مثل سطح ولتاژ، نوع رسانا، تعداد سيم رشته‌هاي درون آن تولید می شود. (برای خرید کابل پاور ماینر کلیک کنید.)

کابل پاور دستگاه های ماینر

 

انواع کابل برق از نظر مقدار ولتاژ

كابل‌هاي فشار ضعيف (LV): ولتاژهای زیر یک کیلو ولت

كابل‌هاي فشار متوسط (MV): از یک کیلو ولت تا ۵۲ کیلو ولت

كابل‌هاي فشار قوي (HV): از ۵/۷۲ تا ۳۰۰ کیلو ولت

كابل‌هاي فوق فشار قوي (EHV): از ۳۰۰ تا ۷۶۵ كيلو ولت

 

عوامل مهم در انتخاب کابل برق دستگاه های ماینر

عواملی که در انتخاب كابل برق مناسب دستگاه‌هاي ماينر باید در نظر بگیرید:

از جمله مشخصه های اصلی کابل برق مناسب دستگاه های ماینر، توان تحمل شدت جریان الکتریکی است. قدرت تحمل جریان الکتریکی به نوع کابل و شرایط محیط و محل نصب کابل نیز بستگی دارد. بخواهیم به صورت تخصصی به عوامل مهم انتخاب کابل بپردازیم، مقدار افت ولتاژ کابل برق مناسب دستگاه های ماینر است. افت ولتاژهای ایجاد شده در دستگاه ماینینگ علاوه بر ایجاد مشکل در نحوه کار صحیح، باعث آسیب رساندن به دستگاه نیز می شود.

عوامل مهم دیگر در انتخاب کابل برق مناسب دستگاه های ماینر عبارتند از:

  • سطح مقطع کابل برق بر حسب جریان مصرفی و طول مسیر معین می شود.
  • شدت جریان مصرفی دستگاه نباید از جریان مجاز کابل بیشتر باشد.
  • استفاده از کابل برق با پوشش مناسب با توجه به شرایط محیط
  • افت ولتاژ کابل برق از حد مجاز زیادتر نباشد
  • طول مسیر استفاده از کابل برق زیاد نباشد

کابل برق دستگاه های ماینر

مطابق مواردی که ذکر شد و میزان مصرف برق ماینر ها، باید از کابل هایی استفاده شود که موارد بالا را داشته و جریان الکتریکی تا 16 امپر را بتواند تحمل کند. پوشش کابل برق مناسب دستگاه های ماینر از نوع سیلیکون و غیر قابل اشتعال باشد. کابل برق مناسب دستگاه های ماینر افشان در سایز و مدل های مختلف در وب سایت تهویه آذران قابل تهیه است.

 

معرفی بهترین کابل برق ماینر

تهیه کابل برق مناسب دستگاه های ماینر همیشه از دغدغه های مهم صاحبان ماینر است. برای شناختن بهترین کابل برق ماینر دو راه ساده وجود دارد. نخست می توانید با استفاده از شماره تلفن موجود در تهویه آذران اقدام به تماس فرمایید. دوما می‌توانید به صورت آنلاین از طریق وب سایت تهویه آذران قیمت کابل برق ماینر را مشاهده کنید.

کابل پاور ماینر 16 آمپر قطر 3*1.5 طول 1.2 متر

کابل پاور 20 آمپر ماینر M20 M30 M32 t2t 37th قطر 2.5 و طول 120

سوکت پاور ماینر M21 M20 T3 M30 M32

سوکت مادگی پاور 16 آمپر

 

 

ساختار کابل پاور برق ماینر

یک طرف کابل برق مناسب ماینر از یک دو شاخه به صورت نری ارت دار تشکیل شده است. سمت نری به برق شهر متصل است و سمت دیگر شامل یک فیش سه پین مخصوص است که به دستگاه ماینر متصل می شود. پین های موجود در سوکت مادگی پاور 16 امپر به ترتیب فاز، نول و ارت است. سیم های درون کابل پاور برق ماینر با سطح مقطع 1.5 میلی‌متر مربع است.

كابل برق چيست؟

تعدادی سیم که با استفاده از غلاف پلاستیکی یا عایق دیگری در کنار هم قرار داده شده است و حداقل تعداد سیم داخل کابل برابر با دو عدد است، مجموعه ای از یک کابل را تشکیل می دهد.

کابل برق دستگاه های ماینر

 

قسمت های کابل برق

پوسته

پوسته لایه ای است که کنترل میدان الکتریکی درون عایق را عهده دار است. پوسته کابل برق مناسب دستگاه‌های ماینر در مرزهای عایقی یک سطح یکنواختی را به وجود می آورند و فضای خالی این مرزها را نیز پر می نمایند.

غلاف

غلاف کابل برق مناسب دستگاه های ماینر نوعی پوشش به شکل استوانه است این نوع پوشش به صورت کامل و به ‌هم ‌چسبیده از نوع فلزی یا غیر فلزی که معمولا اکسترود شده می باشند.

غلاف بیرونی

غلاف بیرونی کابل برق مناسب دستگاه های ماینر غیر فلزی که روی پوشش فلزی برای حفاظت کابل در برابر ضربه ها و اتفاقات عوامل خارجی به کار گرفته می شود.

غلاف فلزی

غلاف فلزی کابل برق مناسب دستگاه های ماینر نوعی غلاف از جنس‌های سرب و آلومینیوم است. این غلاف برای حفاظت مکانیکی کابل به کار می رود. این غلاف به صورت صاف یا موجدار روی مغزی کابل قرار می گیرد.

غلاف جداکننده

غلافی که بین دو پوشش فلزی غیر هم جنس داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

زره کابل برق

زره نوعی پوشش است که از نوارها یا سیم های فلزی تشکیل شده است. وظیفه زره برای حفاظت کابل در برابر عوامل مکانیکی خارجی است.

پوسته فلزی (شیلد)

شیلد نوعی لایه فلزی می باشد که زمین شده است. وظیفه این قسمت محدود کردن میدان الکتریکی درون کابل و حفاظت از آن در برابر اثرات الکتریکی خارجی را عهده دار است.

پوسته هادی

پوسته‌ی الکتریکی است که از مواد فلزی یا غیرفلزی تشکیل شده است

پوسته عایق

پوسته عایق الکتریکی كابل برق مناسب دستگاه‌هاي ماينر که عایق را پوشش می دهد. مواد تشکیل دهنده از نوع فلزی یا غیر فلزی نیمه هادی است. این پوسته میدان الکتریکی مغزی‌ها را محدود می‌کند و باعث جلوگیری از تخلیه جزئی و نشت جریان بین مغزی و باقی لایه ها را می پوشاند.

پوشش داخلی

پوشش داخلی از نوع غیر فلزی است که مجموع مغزهای یک کابل را در بر می گیرد و محافظی بر روی پوشش مورد استفاده قرار می گیرد.

پرکننده

پر کننده در كابل برق مناسب دستگاه‌هاي ماينر موادی است که مرزها یا فضاهای خالی مانده در بین مغزی های یک یا چند هادی را پر میکند.

عایق ترموپلاستیک

عایق ترموپلاستیک موجود در كابل برق مناسب دستگاه‌هاي ماينر از جنس پلاستیک است؛ که این عایق در اثر گرما شل و در اثر سرما مجدد سخت می شود. وقتی عایق شل می شود انعطاف پذیری بالا بوده و شکل دادن به آسانی صورت می گیرد.

عایق کراس لینک‌ شده

نوعی عایق است كه مواد آن از نوع ترموپلاستیک یا کوپلیمر یا ترکیبی بر پایه یکی از این مواد ساخته شده است. ساختار مولکولی داخلی این عایق تحت انفعالات شیمیایی از قبیل جوش‌دادن و یا پروسه‌های فیزیکی تغيير پيدا ميكند.

 

برای خرید دسته سیم ماینر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *