ماینر

آموزش کامل راه اندازی و تنظیمات ماینر

تنظیمات و پیکربندی اولیه انواع ماینرها تا حد بسیار زیادی شبیه به هم است. در این مقاله قصد داریم به آموزش کامل تنظیمات ماینرهای تولید شرکت بیت مین بپردازیم. به عنوان نمونه تنظیمات دستگاه انت ماینر s9 را در این بخش مورد بررسی قرار داده ایم.

آموزش کامل تنظیمات ماینر با اصول پایه(قدم به قدم)

ساخت استخر

باید قبل از بسیاری از کارها در تنظیمات ماینر استخر را در تنظیمات ماینر وارد کنید. روش های مختلفی وجود دارد که ما روش ساخت استخر ViaBTC برای شما عزیزان آموزش می دهیم.

مرحله اول

برای شروع ابتدا وارد وب سایت viabtc  شده و سپس اقدام به عضویت نمایید جهت ورود کلیک کنید.

آموزش کامل تنظیمات ماینر

 

در صفحه ای که برای شما باز شد، ابتدا ایمیل خود را وارد نموده و سپس روی دکمه Get code(دریافت کد) بزنید. یک پیام حاوی کد به ایمیلی که وارد نموده اید ارسال شده است. زمان مورد نیاز برای ثبت کد در کادر موجود، 1 دقیقه است. بعد از وارد کردن کد تائید تیک گزینه    “I agree with ViaBTC Terms of Serivce” را کلیک کرده و بعد روی “Sing up” کلیک نمایید.

آموزش کامل تنظیمات ماینر

مرحله دوم

بعد از سان آپ، صفحه دیگری باز خواهد شد که شما باید نام کاربری و پسورد را انتخاب و وارد نمایید. و سپس روی کانفینگ کلیک نهایی را انجام دهید.

آموزش کامل تنظیمات ماینر

مرحله نهایی ساخت حساب کاربری

آموزش کامل تنظیمات ماینر

به شما تبریک می گویم، شما توانستید حساب کاربری خود را بسازید و تکمیل کنید. برای افزایش امنیت حسب کاربری خود روش “Google Authentication” و “SMS Authentication” را فعال نموده و یا روی گزینه “Skip” کلیک کنید.

 

مرحله اتصال و راه اندازی ماینر

در راه اندازی ماینر دو بخش کلی(مرحله دیتا یا اتصال کابل شبکه و مرحله منبع تغذیه) موجود است. حساسی در هر دو بخش زیاد است خصوصاً اتصالات تغذیه اهمیت فراوانی دارند و باید با دقت بیشتری انجام شود در صورت عدم دقت ممکن است آسیب جدی به دستگاه وارد کنید.

آموزش کامل تنظیمات ماینر

حتماً بررسی کنید که آیا اتصالات فلت های ماینر به هش برد محکم است یا نه؟ همچنین از برقراری اتصال بین فن ها و کنترل برد اطمینان داشته باشید. کابل هایی که اتصال بین منبع تغذیه و هش برد را برقرار می کنند نیز باید به صورت دقیق متصل شده باشند. بعد از بررسی و اجرای مراحل فوق، می توانید کابل شبکه  را به مودم یا سوییچ وصل نموده و سپس ماینر را به برق متصل نمایید.

 

مرحله پیدا کردن آی‌پی ماینر

بعد از انجام دادن مراحلی که در بالا به آن پرداخته شده است، حالا نوبت یافتن آی پی دستگاه است. برای این کار به سیستم عامل نیازمند هستید. می توانید از سیستم عامل خانگی یا لپ تاپ استفاده کنید. طوری که سیستم شما باید به همان مودم ای که ماینر متصل شده است وصل باشد. برای یافتن ای پی و نظارت بر ماینر به سیستم عامل نیازمند هستید.

برای این کار می توانید از تنظیمات مودم و یا از نرم افزارهای مختلفی مثل ای پی اسکنر(Advanced IP Scanner) و انگر ای پی اسکنر(Angry IP Scanner) بهره مند شوید. دقت  داشته باشید که شرکت بیت مین در راهنمای راه اندازی ماینر نرم افزار دیگری به اسم آی پی ریپورتر را پیشنهاد داده است می توانید فایل قابل نصب آن را در وب سایت بیت مین مشاهده کنید.

 

ابتدا به وب سایت بیت مین رفته و فایل مورد نظر را دانلود کنید.

سپس فایل را از حالت فشرده خارج نموده و سپس اجرا کنید.

اگر فارم ماینیگ دارید مقادیر Shelf ، Step و Position را تغییر دهید

در صورت داشتن یک عدد ماینر مقادیر پیش فرض را دستکاری نکنید.

حالا بر روی استارت کلیک کنید.

 

آموزش کامل تنظیمات ماینر

بعد از کلیک بر روی استارت، آی پی دستگاه بر روی نرم افزار آی پی رپورتر برای شما قابل نمایش است.

ای پی را کپی نموده و به مرورگر(کروم، موزیلا، اپرا و…) وارد نمایید.

تنظیمات استخر ماینر

مرحله نخست

بعد از وارد کردن ای پی در مرورگر صفحه ای برای شما باز خواهد شد که در این قسمت باید نام کاربری و کلمه عبور را وارد کنید. در این مدل ماینر کلمه عبور و کاربری هر دو root هستند و در برخی از مدل‌های دیگر admin است.

آموزش کامل تنظیمات ماینر

 

مرحله دوم

 

بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، صفحه دیگری را مشاهده خواهید کرد که برای وارد نمودن استخر به تب Miner Configuration رفته و روی جنرال ستینگ کلیک کنید.

 

آموزش کامل تنظیمات ماینر

 

مرحله سوم

در این مرحله باید URL سه استخر را به ترتیب اولویت از 1 تا 3 وارد کنید. به این دلیل اگر استخر اولی آفلاین شود، انت ماینر به استخر های دوم و سوم متصل شود.

 

مرحله چهارم

حالا ایدی Worker (همان اسمی که در ابتدا برای استخر نهادید) همراه با رمز عبور وارد کرده که کلمه عبور تمامی دستگاه ها “123” است زیرا تمامی استخرها به صورت عمومی هستند. بعد از پر کردن مقادیر لازم روی گزینه ذخیره یا save کلیک کنید.

آموزش کامل تنظیمات ماینر

مرحله پنجم

حالا تب Miner Status را از بالا کلیک کنید و تا زمان نمایش داده های موجود بر روی صفحه نمایش، روی رفرش کلیک کنید. در صورتی که اطلاعات مورد نیاز به درستی وارد شده باشند ماینر شروع به ماینینگ می کند و بعد از چند دقیقه تراهش دستگاه را مشاهده خواهید کرد.

آموزش کامل تنظیمات ماینر

انواع URL استخرهای مختلف برای تنظیمات ماینر

 

URL استخر ViaBTC

 

stratum+tcp://btc.viabtc.com:3333

stratum+tcp://btc.viabtc.com:25

stratum+tcp://btc.viabtc.com:443

 

URL استخر antpool

 

stratum+tcp://stratum.antpool.com:3333

stratum+tcp://stratum.antpool.com:443

stratum+tcp://stratum.antpool.com:25

 

سرورهای استخر F2p00l

اروپا

stratum+tcp://btc-eu.f2pool.com:3333

روسیه

stratum+tcp://btc-mow.f2pool.com:3333

ایالات متحده امریکا

stratum+tcp://btc-us.f2pool.com:3333

چین

stratum+tcp://btc.f2pool.com:1314

هنگ کنگ

stratum+tcp://btc-hk.f2pool.com:333

سنگاپور

stratum+tcp://btc-sg.f2pool.com:3333

 

سرورهای استخر slushpool

عمومی

stratum+tcp://stratum.slushpool.com:3333

اروپا

stratum+tcp://eu.stratum.slushpool.com:3333

ایالات  متحده امریکا

stratum+tcp://us-east.stratum.slushpool.com:3333

کانادا

stratum+tcp://ca.stratum.slushpool.com:3333

سنگاپور و آسیای جنوبی

stratum+tcp://sg.stratum.slushpool.com:3333

ژاپن و اقیانوس آرام

stratum+tcp://jp.stratum.slushpool.com:3333

روسیه و مسکو

stratum+tcp://ru-west.stratum.slushpool.com:3333

 

سخن پایانی درباره تنظیمات ماینر

در این مقاله به نحوه راه اندازی و تنظیمات ماینر s9 پرداخته شد. تمامی مراحل گفته شده با دقت بالا انجام دهید تا به سرعت بتوانید وارد استخراج شوید. بر اثر باور بسیاری از متخصصان این حوزه، دستگاه انت ماینر s9 بر حسب شرایط فعلی بیت کوین چندان مناسب نیست. شرکت تولید کننده بیت مین دستگاه های ASIC جدیدی را به نام های T17 و S17 pro  را بازار عرضه نموده است که عملکرد بسیاری قوی تری در مقایسه با دستگاه های گذشته دارند.

 

محصولات مشابه:

1 دیدگاه در “آموزش کامل راه اندازی و تنظیمات ماینر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *