ماینر

بی صدا کردن ماینر با فن حلزونی و پانل روکش دار کنفی

بی صدا کردن ماینر با فن حلزونی و پانل روکش‌دار کنفی

بیصدا کردن ماینر به کمک فن حلزونی ماینر

ماینرها برای خنک کردن مدارات داخلی از دو یا چهار عدد جت فن در ابعاد 12*12 یا 14*14 سانتی متر با سرعت 6000 دور در دقیقه استفاده می کنند. سرعت این فن ها زیاد بوده و پروانه کوچکی دارند. زمانی که سرعت چرخش زیاد باشد قطعاً صدای تولید شده نیز زیاد و گوش خراش خواهد بود در این صورت استفاده در محیط های خانگی و تجاری را مشکل خواهد نمود.

امروزه برای کاستن صدای ماینر از فن حلزونی یا سانتریفیوژ استفاده می کنند. با استفاده از دو عدد فن حلزونی هوای خنک تولید شده توسط باکس و کانال مربوطه به داخل ماینر هدایت می شود. در زمان استفاده از فن های حلزونی برای خنک سازی ماینر باید از شبیه ساز فن برای جداسازی فن های اصلی استفاده کرد. صنایع تهویه آذران سال های متوالی است که فن سانتریفیوژ را به بازار عرضه می دارد و تا به امروز هیچ نارضایتی نداشته است. محصولات موجود دارای کیفیت و دوام و کارایی بالایی هستند که امتحان خود را پس داده اند.

انواع فن حلزونی ماینر

پانل روکش دار ماینر

پانل روکش‌دار مورد استفاده در سایلنت باکس، از صفحات روکش دار گچی ساخته شده است. این روکش دارای خصوصیات ضد رطوبت و آتش سوزی است. معمولا از این محصول برای ساخت و ساز در صنعت ساختمان استفاده می شود. صفحات گچی دارای مواد افزودنی گچی هستند و سطح آن ها با کاغذ مخصوصی پوشانده شده است.

انواع پانل روکشدار

  • پانل روکش دار گچی ساده RG
  • پانل روکش دار گچی مقاوم در برابر رطوبت MR
  • پانل روکش دار گچی مقاوم در برابر حریق FR
  • پانل روکش دار گچی مقاوم در برابر حریق و رطوبت FM

نحوه استفاده از پانل روکش دار گچی در سایلنت باکس ماینر

ابتدا یک باکس به انداز ماینر درست کنید طوری که قرار است ماینر به همراه پاور داخل باکس قرار گیرد. فاصله ای که بین ماینر و باکس ایجاد شده است را با درزگیر، درزگیری خواهید کرد. تا هوای تولید شده توسط فن حلزونی از داخل پاور و هش برد عبور کند.

برای حفاظت از فن های حلزونی باید یک تابلو برق کوچک بسازید و برای هر فن یک فیوز 2 آمپری قرار دهید. نکته بسیار مهمی که باید در ساخت باکس ماینر به آن توجه داشته باشید این است، هر چقدر طول باکس بیشتر باشد هوای خروجی از هش بردها نیز یکنواخت خواهد بود.

سخن پایانی بی صدا کردن ماینر با فن حلزونی و پانل روکش دار کنفی

همان‌طور که در بالا بیان شد، پانل روکش‌دار کنفی ضد رطوبت و ضد آتش سوزی است. این محصول به شما کمک می کند تا خیالتان از بابت ورود رطوبت به دستگاه و آتش سوزی احتمالی راحت کند. می توانید برای ساخت باکس خنک سازی برای ماینر از پانل روکش‌دار استفاده کنید. حتماً در اجرا و ساخت باکس دقت کافی را داشته باشید و در جای نمودن فن حلزونی و سانتریفیوژ ها نیز دقت لازم را داشته باشید. قبل از اتصال به برق حتماً از سلامت و اجرای درست کابل کشی برای فن حلزونی اطمینان حاصل نمایید.

مقالات مشابه:

فن حلزونی ژن

آموزش کامل راه اندازی و تنظیمات ماینر

آموزش نصب فن حلزونی ماینر و تاثیر فن حلزونی برای ماینر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *