ماینر

مصرف برق ماینر

مصرف برق ماینر

در این مقاله قصد داریم به نکات بسیار مهم درباره مصرف برق ماینر اشاره کنیم و ابهامات موجود را بررسی کنیم.

نکاتی در مورد برق ماینر

دستگاه ها برای استارت و کار کردن نیاز به برق دارند. دستگاه ماینر نیز جز همین دسته بندی است. قطعا شنیده اید که ماینرها مصرف برق بالایی دارند. شاید به ذهنتان خطور کند که نیاز به تأسیسات و استاندارد خاصی برای بکار انداختن ماینر باشد است.

در صورت بهره مندی غیر اصولی و نادرست از تأسیسات برقی برای بکار گیری ماینر، عواقب غیر قابل جبران را برای شما رقم خواهد زد. حتماً به این مقاله دقت لازم را بفرمائید تا از اتفاق های ناگوار جلوگیری کنید.

برق مورد نیاز ماینر

در این قسمت می خواهیم به تأسیسات برق مورد نیاز و جریان برق مصرفی ماینر را برای شما ارائه دهیم.

1-تاسیسات برقی لازم برای ماینر

آیتم هایی که باید در تاسیسات برقی برای ماینر مورد توجه قرار گیرد، استفاده از تجهیزات کابل، فیوز، محافظ خانگی، کلیدهای قطع اضطراری جریان(RCD)، سیستم ارتینگ و مدارهای نویز گیر مناسب و اصولی است.

2-جریان برق مصرفی ماینر

محاسبه سایز کابل بر حسب جریان عبوری صورت می گیرد. جریان عبوری از کابل ماینر نیز رابطه مستقیمی با توان مصرفی ماینر دارد و رابطه عکسی با ولتاژ دارد. برای اینکه بتوانید سایز کابل مورد نیاز ماینر را محاسبه کنید نیاز به حداکثر جریان مورد نیاز دستگاه دارید. حتما دقت بیشتری در انتخاب سیم داشته باشید تا در صورت عبور جریان نامی دچار سوختگی سیم نشوید.

جدول آمپر و قطر سیم ماینر

آمپر مصرفی دستگاه              قطر سیم مورد نیاز

کمتر از ۱۰ آمپر                   سیم ۳ در ۱٫۵ میلیمتر

۱۰ الی ۱۵ آمپر                   سیم ۳ در ۲ میلیمتر

۱۵ الی ۲۵ آمپر                   سیم ۳ در ۲٫۵ میلیمتر

۲۵ الی ۳۰ آمپر                   سیم ۳ در ۳ میلی‌متر

چرا استخراج ارز دیجیتال نیاز به انرژی دارد؟

کارت های گرافیک روی ریگ های استخراج به صورت 24 ساعته روشن بوده و کار می کنند. علاوه بر این که ماینرها و سیستم های استخراج ارز دیجیتال علاوه بر دریافت نیروی برق، گرما نیز تولید می‌کنند. هر چقدر تعداد ماینینگ زیاد باشد، گرمای تولید شده نیز زیاد خواهد بود. برای اینکه از ذوب شدن ماینر ها و آتش سوزی جلوگیری کنید به خنک کننده نیازمند هستید.

ماینرها در امریکا چقدر برق مصرف می کند؟

شاخص مصرف انرژی بیت کوین Digiconomist طبق تخمینی که زده است، برای انجام دادن یک تراکنش بیت کوین به 1544 کیلووات ساعت یا معادل 53 روز برق برای یک خانواده متوسط در آمریکا نیاز دارد.

 

رمز ارزهای کار آمدتر از نظر مصرف برق نسبت به ماینر

امروزه تعداد زیادی از رمز ارزها وجود دارد که از پروتکل های مختلفی استفاده می کنند. رمز ارز کاردانو از پروتکل اثبات سهام خود استفاده می کند و سالانه 6 گیگاوات ساعت برق مصرف می کند. به دلیل کمتر بودن مصرف برق، با توئیت ایلان ماسک به رتبه های بالاتری رسید.

مصرف برق انواع ماینر ها

به دلیل مشخصات فنی که هر دستگاه دارد، مصرف برق متفاوتی نیز خواهد داشت. در این قسمت توضیحاتی درباره چند نوع ماینر را به همراه خصوصیات و اندازه مصرف برق ارائه خواهیم داد.

 

مصرف برق ماینر s9j

دستگاه Antminer S9J، نوعی ماینر است که در طول اندک مدت وارد بازار شده است و محبوبیت خاصی در نزد مردم دارد. این دستگاه از الگوریتم SHA-256 پشتیبانی میکند و توانایی استخراج لایت کوین و دوج کوین را هم ندارد. قدرت هش این سیستم برابر با 14.5 ترا هش بوده و وزن سبکی در اندازه 4 کیلوگرم دارد. مصرف برق ماینر s9j نزدیک به عدد 1320 وات بر ساعت پیش بینی شده است.

 

مصرف برق ماینر m3v2

این ماینر تولید کشور چین است، این دستگاه قابلیت پردازش 12.5 ترا هش را دارد. این دستگاه ویژگی های بسیار خوبی دارد ولی در عوض جریان مصرف زیادی نیز دارد. مصرف برق ماینر m3v2 نزدیک به 2050 وات بر ساعت است.

مصرف برق ماینر m3

وزن و ابعاد مناسبی دارد، قدرت 12.5 تراهش دارد. مصرف برق ماینر M3 برابر با 2000 وات بر ساعت است

مصرف برق ماینر m21s

این ماینر دارای قدرت 56 ترا هش بر ثانیه است و در مقایسه با سایر ماینر ها مصرف برق بسیار زیادی دارد. این دستگاه نزدیک به 3360 وات برق مصرف می کند، که این میزان مصرف برق با روشن بودن هم زمان دو دستگاه مدل دیگر برابری می کند.

 

مطالب مشابه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *