ماینر

مصرف اینترنت دستگاه ماینر چقدر است؟

میزان اینترنت مصرفی ماینرها

در این مقاله می خواهیم به میزان مصرف اینترنت ماینر بپردازیم. عوامل مختلفی در حجم دیتای مصرفی دستگاه ماینینگ مؤثر هستند. این عوامل عبارت است از استخر متصله، مقدار تراهش پردازشی، وضعیت شبکه و غیره.

نرم افزار BitMeter برای محاسبه حجم اینترنت مصرفی ماینر

یکی از نرم افزارهای بسیار معروف و شناخته شده در بین ماینر داران برای محاسبه حجم اینترنت مصرفی، به اسم BitMeter است که وظیفه اندازه گیری حجم اینترنت مصرفی بیت کوین را عهده دار است. نرم افزارهای زیاد دیگری نیز موجود است ولی خصوصیات اصلی این برنامه، رایگان بودن و نصب و راه اندازی آسان آن است. همچنین BitMeter می تواند داده های ورودی و خروجی ماینر را نیز محاسبه نماید.

 

دلیل استفاده از BitMeter برای محاسبه حجم اینترنت مصرفی ماینر

 

  • BitMeter OS رایگان
  • قابلیت نصب بسیار آسان
  • بهره مندی از داده ها به روش های گوناگون و بسیار مفید
  • قابلیت استفاده در انواع سیستم های ویندوز، لینوکس و مکینتاش

 

متوسط حجم و سرعت اینترنت ماینر

حداقل سرعت مورد نیاز برای ماینر 1 مگابایت بر ثانیه است. هر چقدر سرعت اینترنت زیاد باشد سرعت انتقال داده و ارتباط گرفتن ماینر با استخر و… در کمترین زمان انجام می شود. در بسیاری از کشورها که پهنای باند و سرعت اینترنت آن ها بیشتر است حداقل سرعت را 10 مگابایت بر ثانیه تخمین زده اند. با این اندازه سرعت می توان 1000 ماینر را به شبکه اینترنت متصل کرد.

در بسیاری از دستگاه ها نیز این اعداد متفاوت هستند. در ماینر مدل s9 با سرعت 1 الی 2 مگابایت بر ثانیه می توانید 150 دستگاه ماینر را پشتیبانی کنید. در کل با خرید بسته اینترنتی 2 الی 3 گیگابایت برای ماینر می توانید از هزینه های زیاد جلوگیری کنید.

مودم مورد نیاز برای دستگاه ماینر

استفاده از روتر برای دستگاه ماینر گزینه بسیار مناسب و کم هزینه است. می توانید با استفاده از مودم های Td-Lte یا ADSL اقدام به راه اندازی کنید.

مودم مورد نیاز برای ماینر

زمان انتخاب مودم و سوئیچ ها حتماً به تولید کننده آن نیز دقت کنید تا از کمپانی قابل اعتماد باشد. در صورتی که به فیبر نوری یا سیمی برای دریافت اینترنت از طریق مودم دسترسی ندارید، برای دسترسی به شبکه بهتر می توانید از مودم های سیار سیم کارتی 3g/4g / 5g ماینر خود را راه اندازی کنید. وقتی از مودم دارای آنتن جهت دار استفاده می کنید، قابلیت اطمینان بیشتری را در ارتباط فراهم می‌کند.

 

چه زمانی به سوییچ نیاز است؟

اگر از دستگاه ASIC بیشتر استفاده می کنید به احتمال زیاد به سوییچ نیاز خواهید داشت. سوییچ به شما کمک می کند تا همه ماینرها را به هم دیگر متصل کنید و فقط سوییچ را به مودم متصل کنید.

میزان مصرف برق ماینر

اندازه گیری دقیق میزان انرژی مصرفی برای استخراج کننده بیت کوین بسیار دشوار است. ولی نیویورک تایمز طبق تحلیل هایی که انجام داده است اطلاعات شگفت انگیزی را منتشر کرد.

سالانه در حدود 91 تراوات ساعت برق برای استخراج بیت کوین مصرف می شود. که این میزان برق از مصرف سالانه کل فنلاند بیشتر است. این میزان از برق مصرفی تقریبا 0.5 درصد از کل مصرف برق در سراسر جهان است که اندازه آن نسبت به 5 سال قبل 10 برابر افزایش داشته است.

 

مطالب مشابه:

 

1 دیدگاه در “مصرف اینترنت دستگاه ماینر چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *